måndag 6 februari 2012

Presidentval 2012

Jag måste ju också säga min åsikt om vårt presidentval. Personligen tycker jag att fel karl blev, men visst. Sauli Niinistö gör säkert sitt bästa för att styra Finland också. Jag tycker dock, att om Pekka Haavisto skulle ha blivit vald som president skulle det ha varit ett enormt framsteg för Finland. Vi skulle som första land haft en homosexuell president, DET skulle inte ha varit illa för Finland som annars alltid är "bakom takana" och sen med allt, dessutom finns det en massa homofober, vem vet, kanske det här skulle ha haft en stor betydelse för att få homosexualiteten mer accepterad i samhället? Jag har absolut ingenting emot homosexuella, för mig spelar det ingen som helst roll hur andra människor är, sålänge var och en är lyckliga med det dom håller på med.

Det om det.

Nu kallar hästarna! Jag ser framemot lite tid med dem, Aron har haft en famndag hittills idag, vilket betyder att man har haft händerna fulla och inte hunnit med så mycket annat idag. Men inte mig emot, mysa med bebis är väl det bästa som finns! Men som sagt, lite egen tid är guldvärd så nu byltar jag på mig massor med kläder och hoppas att jag inte blåser bort i detta oväder! So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar