måndag 23 januari 2012

Helgen

Har inte riktigt haft nån ork att sitta vid datorn i helgen. I fredags på eftermiddagen fick jag stegring, för att sen bli feber.. 38,5 som högst. Så jag var lite hängig och låg mest i soffan. På lördagmorgon när jag var ut med hundarna hade jag otroligt sjukt i magen, kunde inte stå rakt heller. Sambon sa att jag liknade en 90+ tant som var ut med hundarna.
Feber hade jag hela gårdagen också, så vi for till Malmska på kvällen och där konstaterade farbror doktor att jag har en infektion i livmodern. Tackar och bockar liksom, precis vad jag ville ha!

Det var ju en himla tur att vi for iväg till sjukhuset ialla fall, sånthär är ju aldrig bra att gå med länge. Så nu har jag två starka mediciner på i 10 dagar och förhoppningsvis ska det ge med sig. Helst skulle läkarn velat lägga in mig på en avdelning, för att få påbörja medicineringen med dropp, men jag valde nog att åka hem ialla fall och prova såhär. Idag har jag inte haft någon feber, så det är ju ialla fall en förbättring!

Det om det.

Igår åkte också min minishetlandsponny till sitt nya hem, jag bestämde mig för att sälja honom trots allt. Till någon som har mera tid, vill köra in honom osv. Och jag lyckades hitta ett jättebra hem, inte allt för långt härifrån och det är jag så glad över! Lite saknar jag nog honom redan.

Imorgon ska vi börja med potatis åt Aron! Spännande. Ni lär nog få rapport hur det går =)

1 kommentar:

  1. ja visst int helst att du blogga! KUL :) usch, vilken otur me infektion i livmodern, du har säkert vari sjuk! Hoppas e ger messe me pillren!

    SvaraRadera