torsdag 5 januari 2012

Febertermometare

Igår när jag var och handlade till Prisma smet jag samtidigt in till apoteket för lite inköp. Jag skulle ha en ny digital febertermometare eftersom jag tycker den vi hade blivit så slö. En ny sån blev inköpt, och dessutom köpte jag en panntermometer åt Aron. Det är en "non contact" - alltså man behöver inte ens röra vid barnet.
Det är ju många skriverier med dessa termometrar; digitala, med kvicksilver, panntermometrar, örontermometrar osv... Men hittills är jag jättenöjd med denna! Jag har alltid kontrollmätt med vanlig termometer efteråt, och det har verkligen inte skiljt mycket. Med panntermometern hade jag 37,1 och den digitala 37,2.


En sån blev det.


Nu ska jag fortsätta med matlagningen, korvsoppa får det bli idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar