lördag 5 januari 2013

Nattsuddare

John Blund hittar av någon anledning inte hit ikväll. Eller jo, till både far och son, men inte till mig tyvärr. Men jag lider inte, inte just nu ialla fall, kanske mera imorgon isåfall. Det är rätt så skönt att sitta här i tystnaden egentligen. Idag har vi inte uträttat några stordåd, ett varv till stan för inköp av hönsmat och ett varv till apoteket för att inhandla lite extra vitaminer. Jag fick nämligen näringsbrist och på inrådan av doktorn ska jag nu knapra extra vitaminer och allt möjligt i tablettform också.
Näringsbrist beror dock inte på att jag inte äter, för det gör jag, men tyvärr har det en tendens att komma upp igen. Men i alla fall ska vi hoppas att detta hjälper så jag orkar hänga med igen.

Helgen är tillsvidare utan planer, sambon jobbar imorgon så jag och Aron får underhålla oss själva, men det borde vi ju nog fixa. Är det bra väder och orken infinner sig blir det nog en pulkatur, så skönt att vara ute i friska luften...

Nu tar jag boken i hand (läser Anna Wahlgrens Sanning eller konsekvens, aningen trögläst men jag har som princip att läsa klart när jag en gång börjat) och försöker läsa mig till sömns... Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar